۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

آقای خاتمی! آیا بهتر نیست که شما هم اعتصاب غذا بکنید!؟ به جای درخواست شکستن اعتصاب غذا!


آیا شما فکر می‌کنید که
واقعا انگیزه اعتصاب کنندگان، آنقدر بی‌ اعتبار است، که به جای توضیح که چرا این مبارزین اعتصاب کرده اند! فریاد میاورید که اعتصاب غذا را بشکنند! آیا عقل و شعور و اعتبار مبارزاتی آنها برای شما مسالهٔ "فرعی" می‌باشد!؟ و نگرانی برای جان این مبارزین مسالهٔ "اصلی‌"!؟

آیا فکر نمکنید که آنها قدرت تصمیم‌گیری و اراده را به تنهایی و فطری، دارا میباشند و خواهند داشت!؟ خود را پشت "انگشت اخلاق" قایم نکنید و دست از تزویر بردارید، و اگر راست میگوید بلندگوهایتان را به طرف مردم دنیا بگیرید و از بیداد این رژیم و انگیزهٔ این مبارزین سخن بگویید! شما با این کار "وسط بازانه" خود "شرافت مبارزاتی" انسان را پایمال می‌کنید. وقتی‌ کسی‌ مصمم میشود و دست به اعتصاب میزند، یعنی‌ اینکه به در خواست من احترام بگذارید وگرنه تا آخر خط خواهم رفت و با این کار شهادت به بی‌ عدالتی خواهم داد، اگر غیر از این باشد که میشود یک "سناریو" ! (به عبارت دیگر، اگر کسانی‌ بخواهند دست به اعتصاب غذا بزنند و با دوستان خود از قبل هماهنگ بکنند که بعد از اعتصاب غذای ما شما از ما درخواست بکنید و ما اعتصاب غذای خود را میشکنیم!). نه آ قای خاتمی این یک سناریو نیست این مبارزه برای استقلال و آزادی می‌باشد، هیچ کدام از ما ایرانیان نمی‌خواهند که موی از سر مبارزین کم بشود، اما برای ما آرمانهای این مبارزین ۱۰۰ برابر از زندگی‌ در "خواری"، "حقارت" و خانه‌ به اسم "زندان"، بزرگ تر است. تصمیم به اعتصاب مبارزین پدیدهی درونی انسان می‌باشد، شما اگر راست میگوید از انگیزهٔ آنها بگویید، دلسوزی بکنید ولی‌ "دخالت" در ارادهٔ شخصی‌ نکنید! دست از این وسط بازی و چاپلوسی بردارید .

شما اگر در همان دورهٔ اول ریاست جموری خودتان مییستادید، این استبداد رفته بود . حقی‌ که آقای آیت‌الله منتظری شما را خوب تفسیر کردند: شخصیتی‌ بی‌ خاصیت و ثنا گوی رژیم.

من به نوبه خود به عنوان یک انسان و یک ایرانی‌،این مبارزین و اعتصاب آنها که آخرین وسیلهٔ انسانی‌ برای فریاد آزادی هست ارج می‌نهم و به آن افتخار می‌کنم، و امید است که پشت این رژیم را به خاک بکشند.

مسعود اسماعیل لؤ

۱۰ نظر:

  1. HAR KASY KE IN EEDEH RA DARYAFT, AFARIN
    AGHAYE KHATAMY AGAR RAST MIGOOYAD AZ HAMIN EMROOZ ETESABE GHAZA MIKONAD

    پاسخحذف
  2. بهتر است نامه آخر خاتمی را در مورد شکستن اعتصاب غذا با دقت بیشتری مطالعه بفرمائید.در آنجائی که از مسئولان میخواهد با معترضان وارد گفتگو شوند.ایشان حتی خود را معترض به حکومت هم نمیداند وشما هنوز از ایشان انتظار اعتصاب غذا دارید به چه عنوان

    پاسخحذف
  3. ما ایرانیها عادت کردیم همه چیز رو بندازیم گردن دیگری ، آقای خاتمی باید اعتصاب کنه یا آقای خاتمی باید فلان چیزو بگه یا نگه پس ما خودمون چکار کنیم بشینیم خونه به بقیه گیر بدیمو برای زندانیان به به و چه چه کنیم؟ باید اینو بفهمیم آینده ایران دست موسوی یا کروبی نیست این ما هستیم که باید آینده رو بسازیم .

    پاسخحذف
  4. دمت گرم گل گفتی ، فریبا خاتمی می ترسه ، از همه چی می ترسه ،اگر اینقدر اسکل و تساوی گرا در برابر اصولگراهای نکبت رذل و نامرد نبود هیچوقت این اراذل به رهبری سگ علی یک دست به اینهمه قدرت نمی رسیدند.

    پاسخحذف
  5. شمایی که اینجوری مردم رو نصیحت می کنی حاضری خودت یک روز اعتصاب غذا کنی؟
    منظور از اعتصاب غذا رساندن یک حرف یا پیام به خارج زندان هست که اعتصاب کنندگان به نظر من موفق به انجام این کار شدند.
    شما هر وقت از اونور دنیا بلند شدی بیای ایران و یک روز به خاطر مبارزه با این رژیم زندان بکشی حرفت اعتبار داره. به نظر من جرات خاتمی که تو ایران مونده و داره از عقیده اش دفاع می کنه از شما بیشتره.

    پاسخحذف
  6. این آقایان عاقبت بدی خواهند داشت، با افشای هر چه بیشتر مخصوصاً بد از کودتای ۶۰، چهره‌ کریه این آقایان نمایان میشود، دیر و زود داره ولی‌ سوخت و سوز نداره، در ضمن به کسانی‌ که اصلا فکر نمیکند و به من میگویند که اگر مردی تو بیا روزه بگیر! باید بگویم که اصلا متوجه صحبت نشده ایدی، و از محتوا و مطلب پرت هستید! بد نیست که کمی‌ مغز بکار بیفتد موقعه صحبت کردن! در ضمن نه زندان و نه اعتصاب اعتبار نمیآورد اگر آگاهانه نباشد، و این مبارزین بر حق ما در ایران که اعتصاب کرده‌اند خود میدانند که چه میکنند، آن هم آگاهانه، بنابر این اگر می‌خواهیم به آنها احترام بگذاریم، برای خواستهای آنها کاری بکنیم. و همانطور که گفتم پشت "انگشت اخلاق" قایم نشویم. خاتمی با این رژیم استبداد بدنیا آمد و با مرگ این رژیم میمیرد. تمام

    پاسخحذف
  7. آقا مسعود تو تحصیل کرده ای؟تو جاهلی تو کوری.ایران به امثال تو محتاج نیست.اگه با مرگ این رژیم خاتمی نمرد تو میری بکشیش؟وجودشو داری ؟تو جه میدونی خاتمی کیه یا درد ملت چیه..برو حالتو بکن.خودتو جمهوری خواه هم میدونی!!!

    پاسخحذف
  8. آخه این چه وضعیه !! هر کی یه طرف بلندگو گرفته دستش ایده و نظر میده!! بابا دیگه واشینگتن پست هم داره میخنده به این وضعیت . اگه همه بجای نظر دادن ( البته از مدل ایرانیش که تو هر زمینه ایی نظر میدن بدون کمترین مطالعه ایی ) کاری انجام میدادن وضع واقعا فرق می کرد

    پاسخحذف
  9. دوست گرامی‌، منظور من از مرگ خاتمی، مرگ سیاسی می‌باشد، البته او سالها مرده است، ایشان در ایران آزاد در دادگاه‌های مردمی جواب ، انسان کشی هارا باید به همراه جمهوری اسلامی بدهد. این رژیم ۳۰ سال قتل و جنایت کرده و هر که با این رژیم است شریک جرم است. . شما به سواد من کاری نداشته باشید، (سابقه من و کارهای من در این زمینه روشن است) و کمی‌ ادب را رعایت بکنید، من بی‌سواد، آیا آیت‌الله منتظری هم بی‌ سواد! از فردا صبح به خودتان قول بدهید که از خواب خرگوشی بیرون بیاید، دوست گرامی‌

    پاسخحذف
  10. خاتمی بهتر است همان لاجوردی را بچسبد.

    پاسخحذف

هدفِ ما چیست ؟ ادامهِ « ضد فرهنگِ روضه خوانی و ذکر مصیبت»، یا جستجوی « چه باید کرد ها» ؟

مسلما این شبکه های اجتماعی به هرکدام از ما این امکانات را داده و میدهد که در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی ایران و جهان با انگیزه های متفاو...